Domácí mazlíčci

Chovají Češi domácí zvířata? Ano.Jsou velcí milovníci domácích zvířat. Nějakého domácího mazlíčka má nadpoloviční většina z nich.

Mezi nejčastěji chovaná zvířata v českých domácnostech patří pes a kočka, ale některé chovatele exotických zvířat nemusí překvapit ani houpající se opice na lustru, krokodýl ve vaně nebo hroznýš obtočený kolem kuchyňského stolu.

Naše škola, ZŠ praktická Rožnov p.R., ve spolupráci s některými rodiči, uspořádala v rámci enviromentální výchovy výukový program s názvem „Domácí mazlíčci“. Děti naší školy v něm představily spolužákům své mazlíčky, především drobná zvířata, chovající se v teráriích nebo ve voliérách.
Domácí mazlíčciPředstavovaní mazlíčci se nevymykali běžnému normálu. Ve třídách a v tělocvičně školy si děti měly možnost zblízka prohlédnout běžně chovaná zvířata – myš, křečky, morče, králíky, potkana, činčilu, andulky, papouška, ale i psa a pakobylku.

Na začátku programu děti – chovatelé, se svými rodiči či sourozenci, spolužákům prozradily, jak o svá zvířátka pečují. Jak se jmenují, kam chodí k veterináři, co žerou, jak si hrají, jak čistí jejich příbytek a srst, jaké nemoci je ohrožují a možné alergie. Potom přestavování mazlíčků a prožitkovou část programu vystřídala část zabývající se konkrétními potřebami zvířat. Třídní kolektivy v připravených pracovních listech vyplňovaly leták „Péče“, děti si zahrály na zvířecího detektiva, pátraly po zvířecích kamarádech, hledaly nezbytné věci pro chov mazlíčků a sestavovaly „Chartu zvířat“. Závěr velmi zdařilé akce patřil plyšovým mazlíčkům, které si děti s velkým nadšením také přinesly.

Program „Domácí mazlíčci“ měl za úkol představit zvířátka jako vnímavé tvory, schopné emocionálního chování. Měl za úkol zvýšit informovanost dětí o chovatelských možnostech, měl vytvořit široké povědomí o zvířecích potřebách a vést děti k rozpoznání nezodpovědného chování majitele. Směřoval rovněž k uvědomění si zodpovědnosti za spokojenost a zdraví svého domácího mazlíčka a k poznání jeho vhodných životních podmínek. Program také směřoval k prevenci krutosti a týrání. Děti se učily toleranci, laskavosti a lásce ke všemu živému. Také se zábavnou a zajímavou formou se dověděly o problémech drobných chovatelů.

Závěr prožitkového dne patřil slibu: „ Slibuji, že budu se všemi zvířaty zacházet opatrně, zodpovědně a laskavě.“

Bronislava Pleváková

V kategorii Ekologie

Příspěvek zaslal/a admin on 2.3.2011

Diskuze ke článku

Přihlaste sepro zasílaní komentářů.

Další příspěvky