Ekologické zemědělství, biopotraviny a bio-cuketa

Již několik let je měsíc září prezentován jako měsíc biopotravin.

Proto se žáci ze ZŠ praktická Rožnov p. R. chopili příležitosti a v podzimních měsících se zaměřili na bio-zemědělství a biopotraviny jako na jednu z možností zdravého stravování.

ZucchiniHlavní myšlenkou tohoto výukového bloku nebylo jen rozebírat klady a zápory ekologického zemědělství a bioproduktů, ale představit žákům biopotraviny jako potraviny s větším přínosem pro lidské zdraví a potraviny, které jsou výsledkem zemědělství, které nepoužívá průmyslová hnojiva ani jiné látky narušující životní prostředí.

Výukový blok začal již v jarních měsících, kdy si žáci na školním pozemku vypěstovali vlastní zeleninu – cukety.

Věděli, že vlastní produkty podle zákona nejsou biopotraviny, ale protože při výsadbě žáci použili vhodnou sadbu, jejich školní zahrádka není umístěna u dálnice nebo továrny a při ošetřování nepoužívali chemická hnojiva, tak pravděpodobně vypěstovali cukety, které ze zdravotního hlediska byly velmi podobné biopotravinám.

Cuketu z vlastní produkce se pak v pracovním vyučování učili zpracovávat a proměňovat v bio-pokrmy. Každá třída uvařila jiné jídlo a představila ho žákům ostatních ročníků. Žáci proto měli možnost ochutnat sladkou a slanou cuketovou buchtu, cuketové přírodní i obalované řízečky, cuketové placky s cuketovým zelím a cuketovou pomazánku.

Ve výukovém programu na interaktivní tabuli, který následoval, si žáci zodpověděli mnoho otázek. Zaměřili se na značení a nákup biopotravin, rozdíl mezi biopotravinou a potravinou pocházející z konvenčního zemědělství a šetrnost ekologického zemědělství k přírodě.

Na výstavce a nástěnce si žáci na závěr představili bohatou škálu bioproduktů nebo produktů z vlastní produkce v bio-kvalitě.

Bronislava Pleváková

výukový program

V kategorii Ekologie

Příspěvek zaslal/a admin on 10.11.2011

Diskuze ke článku

Přihlaste sepro zasílaní komentářů.

Další příspěvky